Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

zaterdag 5 april 2008

Mannen van staal

Beste allemaal,

Even een mailtje na het bijkomen van de laatste kustreis. Het was een zware kustreis, met rare aankomst- en vertrektijden en er was veel te doen in de havens. In Bremen kwamen onderhoudsmensen van de hoofdmotor langs om even een paar bouten te vervangen, daarvoor hadden ze een lasapparaat van 600 Amperes bijzich. We knepen 'm wel of het scheepsnet deze hoge stroompiek wel kon houden. In Bremenhaven heb ik samen met de mechanic de afsluiters van het zelfreinigend filter vervangen, hierbij heb ik alleen mijn arm verbrand aan een van de leidingen maar gelukkig herstelt het goed.Ook hebben we in Bremenhaven het nieuwe anker gekregen, alleen gisteren zijn we erachter gekomen dat het andere anker zich ook los wrikt, deze hebben we vandaag
vast gemaakt.

In Rotterdam kwamen er mensen voor de turbo's langs, hebben we gebunkerd en water voor de dierentuin afgegeven. Volgende keer Rotterdam, liggen we niet bij de APM terminal maar bij de terminal in de Waalhaven dat is wel dichterbij voor jullie, en ik kan even naar oma Hordijk zwaaien.

In Le Havre zijn ze niet zo snel met lossen. we kwamen om 0600 aan en ze
begonnen pas om 1000. En de Fransen waren 's middags nog in staking.Uit verveling hebben wij toen de sloep maar te water gelaten en zijn een eindje gaan varen.Leuk moment om wat foto's van het schip te maken. Na dit alles kwamen we er achter dat er een reefer verkeerd geladen was. Dus moest er eerst een zooitje containers af om bij die ene koelcontainer(reefer) te komen.Wij vertrokken pas oom 0000.

Gelukkig hebben we een zeer rustig oversteek; vandaag een walvis gezien. De golven zijn maar 1-2 meter hoog en de deining is niet zo hoog. Dit in vergelijking met de vorige reis toen stond ik op het achter dek en kwamen de golven zelfs boven mij uit.

Groetjes Wilson

Geen opmerkingen: