Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

maandag 27 juli 2009

Tropenkolder

Lieve lezeressen en beste lezers,

Hier een kort bericht vanuit de tropen.

Geladen en gelost in de eerste haven(Tanjung Pelepas), in de tropen is dit heel wat anders dan in Canada geen ijs behalve in de vriezer dus puffen en zweten aan dek. Ik ben even de wal op geweest althans tot het zeemanshuis ,deze is gevestigd op de terminal. Het was net of ik een bijzonderheid was, iedereen keek naar mij op blijkbaar zien ze dat hier niet veel lange mensen. Een vraag die is gesteld door een lezer (dank daarvoor) hoeveel toeren draait de hoofdmotor ? We draaien 94 toeren per minuut en op de schroef ook zoiets maar dit kan door wrijving iets verschillen. Tijdens onze reis op de Rode Zee was de zee geheel blak d.w.z. geen golven en zo.
Als je dan vanaf de brug naar achteren kijkt, is het spoor wat het schip achterlaat net een zesbaanssnelweg zo breed en dat blijft heel lang zichtbaar. Prachtig om te zien. Tijdens ons verblijf in de haven kwamen de nieuwe stagiaires aan boord en dat was wel leuk om een medestudent ( Marieke) aan boord te ontmoeten . Marieke had nog een tropische verrassing voor mij bij zich. Ma !! wederom bedankt voor de hulp. O ja op mijn site staat een link naar Marieke haar blog , een absolute aanrader om die te lezen.
De laatste vraag die binnen is gekomen gaat over het passeren van de evenaar.
Helaas voor velen onder jullie wij passeren ( op 1 graad na) die niet. Ik weet niet of er aan boord veel aan gedaan zou worden maar ik word dus deze reis niet gedoopt.Als laatste: De tijd gaat veel te snel ik ben al weer bijna 4 weken aan boord en inmiddels gewend aan boord en geniet met volle teugen van iedere minuut aan boord van het mooiste schip dat onder de Nederlandse vlag vaart.

Tot de volgende keer maar weer.


Willem

1 opmerking:

Bob zei

Hey Willie, klinkt weer goed hoor. Podverdubbe, weer geen doping voor jullie?! Je hebt al een hoop meer mijlen afgelegd dan ik met die snelle rakkers, maar nog geen evenaarpassage. Voor mij vertrek ergens vlak na de 15e.

Nog een goede vaart!