Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

maandag 20 juli 2009

Verre kusten

Good day all,


Hier eindelijk weer een bericht vanaf de Indische Oceaan. Het waren de afgelopen weken drukke tijden. De Europese kust, Straat van Dover, Straat van Gibraltar, ankeren bij Port Said, passage door het Suez kanaal, de Rode Zee, Bab Al Mandeb (Poort der Tranen) en natuurlijk het meest actueel de Golf van Aden.

Om jullie maar meteen te verlossen wij zijn overal veilig doorheen gekomen. Het was erg slecht weer in de Golf van Aden dus "de kust"was veilig. Tijdens mijn wacht op de brug heb ik wel marineschepen gezien. Daar je nooit weet wie dit allemaal leest zal ik niet verder ingaan op de veiligheidsmaatregelen aan boord.

's Ochtends doe ik meestal klusjes in de tuin of in de machinekamer en 's middags loop ik de wacht van 12 tot 16 uur.

De doortocht door het Suez kanaal was een hele ervaring. Veel nerveuze mensen en wanneer ze klaar zijn komen ze hun slof sigaretten op eisen.

In de Rode Zee was het erg warm, na twee uur kon je mijn overall uitwringen. Er wordt daarom ook sterk aangeraden om zouttabletten te slikken, wat ik niet gewend ben in vergelijking met mijn eerste stage. Op de Rode Zee nog geprobeerd een paar sterren te schieten maar helaas was de kim niet goed zichtbaar. Een hele nieuwe wereld dus maar wel een die mij aanspreekt en vol uitdagingen zit.
Deze week komen de nieuwe stagiaires aan boord dus is het met de rust weer gedaan en dat is niet persoonlijk aan mijn collega's gericht maar dan wordt het weer haven in en uit. Wel interesant je leert hierdoor veel van op het gebied van een haven aanlopen afmeren etc.etc.Maar ook iedere keer weer andere mensen aan boord met normen en waarden die anders zijn dan de onze ( wat deze dan ook mogen zijn).
O ja pa wanneer is het varend corso? Wat las ik ga je als verklede tomaat varen;).

Goed tot de volgende keer maar weer.

Groeten

Willem

Geen opmerkingen: