Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

dinsdag 5 februari 2008

Sneeuwwitje

Beste allemaal,

We zijn hard op weg naar Montreal! De temperatuur zakt erg snel en het sneeuwt af en toe. Het is schip is helemaal ijsvrij. Ze hebben vorige reis een black-out gehad omdat de koelers vast gevroren waren, daarom tappen we zoveel mogelijk leidingen af. En straks zullen we het zeewater wat aan boord is laten recirculeren zodat het een betere temperatuur heeft. Net zoals de airco waarvan de lucht nu ook recirculeert, wat een droge lucht!

Ik heb vandaag ook mijn Plan van Aanpak naar school gestuurd, en ik kreeg 's avonds bij de koffie van de kapitein de complimenten er over. De derde officier begeleidt me daarin ook erg goed.Vanochtend heb ik de ramen van de brug even gewassen voor de loodsen in Canada, we varen 18 tot 22 onder loods begeleiding. En we hebben al te horen gekregen over dat er veel ijs ligt. 's Middags ben ik de machinekamer in gegaan. Hier kreeg ik van de eerste officier te horen dat ik samen met de vierde officer ,morgen, een grote onderhoudsbeurt aan de de smeerolie seperator(filter) mag gaan houden (een dingetje van 150.000 euro!) Hiervoor heb ik heel de middag met me neus in de manuals gehangen. Om 1600 ben ik de koelcontainers gaan controleren, en daarna ben ik samen met de mechanic de deur van de controle-kamer gaan reparen.

Vandaag zijn we onder de kust van Newfoundland door gevaren. Wat een mooi gezicht die witte kust van de sneeuw!!!

De kapitein had het vandaag over de laatste reis dat er ook elanden (rendieren) de rivier over zwemmen! En dat er ook witte dolfijnen zwemmen. Ook lopen er gewoon beren los in Cananda, gewoon door de achtertuin! En de zeehonden zitten op de ijsplaten! 5 Februari om 1430 zijn we bij het loods station voor jullie 6 uur later. Ik heb mijn goed opgelaadde Canon bij de hand!

Gegroet,

Wilson

2 opmerkingen:

Lisan zei

Lieverd! Wat goed om wat te lezen hoe je het hebt! Ontvang je mijn mails?
Ik krijg ze terug namelijk!:S
Ik ga je proberen te bellen vanavond of morgen! Liefie ik moet nu gaan! Ik spreek je snel hoop ik! Ik hou echt zoveel van je(L)

xx jou vriendinnetjeee

Caroline & Paul zei

Hoi Wilson,
Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt en dat allemaal goed gaat.
Als je met de dolfijnen gaat zwemmen wil Merel graag met je mee.
We laten opa en oma ook meelezen daar helpt Jelle mee,
Groetjes Merel,Coen ,Jelle ,Paul en Caroline