Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

maandag 4 februari 2008

Canada here we come

Beste allemaal,

De eerste dagen zijn leuk aan boord. Ik loop 's ochtends van 8-12 wacht tot 10 uur samen met de kapitein en daarna met de MO-4. Meestal blijf ik dan nog even want dan neemt mijn mentor de wacht over en bespreken we even het takenboek. Ik hou me nu vooral bezig op de brug met kaart verbeteren, wachtboek bijhouden en de meteo. Om 1300 ga ik de machinekamer in tot 1700 hier ben ik bezig schema's te tekenen om te zien hoe de diverse systemen aan boord lopen.

Het eten aan boord is erg goed 's middags en 's avonds warm. Voorafgaand aan een kopje soep. De ene dag rijst met garnalen de andere keer patat met rib-eye. Na het avond eten gaan we nog koffie drinken in de bar daarna ga ik of aan me takenboek werken of gezellig film kijken met de rest.


Alleen na 2130 boordtijd wanneer de film is afgelopen wordt het erg stil en dat is soms even wennen. Dat er opeens niemand is om mee te praten. Maar dan hebben we altijd nog de wii ;) die trouwens in de recreatie ruimte staat. Mijn hut is net zo groot als mijn kamer thuis inclusief douche en toilet.

Als het goed is komen we 05 februari om 0200 lokale tijd in Montreal, ik heb leuke verhalen gehoord van de stad dus ik kijk er erg naar uit. De kapitein heeft trouwens me stagevergoeding flink verhoogd! Als ik mee help sjorren, de containers los maken, wel onder zeer koude temperaturen.

Maar ik ga maar weer eens slapen het is nu 2145h en de klok moet nog een uur terug gezet worden. Dus qua slaap kom ik nog niks te kort, straks op de terug weg zal dat wel anders zijn.


Groetjes

Wilson

3 opmerkingen:

Wilson zei

Hoi Wilson,

Wij wensen je een goede vaart toe. Het zal wel een hele andere wereld zijn dan in het Amersfoortse waar je een patatje op de hoek kan kopen. Wij horen van je vader en moeder wel hoe het verder met je gaat.
Veel succes,

groeten van Ton en Anneke van Vliet

rob63 zei

Klinkt goed allemaal, zelfs een eigen hut ! Ik dacht dat jullie alleen een eigen hangmat zouden hebben. Heb je veel tijd om in Canada aan wal te gaan en de stad te bekijken ?
Groet uit Zeist.
Carla, Rob en de jongens

Bob zei

Klinkt goed willie!

Niet verkeerd, dat je meer gaat vangen! Teken dat ze wat aan je hebben, goed man. En goed eten ook dus, das belangrijk. Die obs-jes zijn inmiddels ook een eitje denk?

Veel plezier in canada.

Rollater,
Bob