Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

zaterdag 16 februari 2008

Wilhelm en Grijze Willem

Beste allemaal,

Sorry dat ik niet gemaild heb. Maar ik gun mezelf te weinig tijd voor. Ik werk van 0800-1200 in de machinekamer. Ik kom ogen te kort, en wil graag leren. Daarna ga ik naar de brug toe waar ik van 1300-tot 1600 wachtloop. Ik stond van de week een paar keer alleen. Echt schitterend, weet je eindelijk waarvoor je het doet. Mijn mentor zei ook al "Ze hebben veel vertrouwen in je, anders doen ze dat niet en dat al na 2-3 weken!" Na het wacht lopen ga ik of nog wat andere klusjes doen of tot 1700 terug de machinekamer in. Om 1730 even met de Nintendo Wii spelen ;) En om 1830 eten. Om 1930 ga ik dan twee uur aan mijn takenboek werken en om 21.30 gaat dan het licht je uit. Als we richting Duitsland varen dan duurt de dag maar 23 uur ipv 24 uur dus eigenlijk ga ik om 22.30 naar bed. Maar richting Montreal duurt de dag 25 dus dan ga ik om 20.30 naar bed ;)
In de machinekamer loop ik 's ochtend een rondje, dat houdt in dat ik temperaturen check van de hoofdmotor, hulpmotoren en de hulpwerktuigen. En wat dagelijkse dingen olie controleren en op peil houden. Schoorsteen schoon blazen. Chemicalien toevoegen aan het ketelwater, en zorgen dat er wat chloor in het drinkwater komt. Het water is smaakt wel anders, maar het went wel.
Van de week heb ik voor het eerst kreeft op en forel. Best lekker. En een
heleboel andere lekkere dingen. Ik heb van de week de boekenkist ingepakt voor de bieb in Rotterdam, daar krijgen we weer een nieuwe voor terug.
Tot mijn verbazing zag ik daar ook het boek " 17 Jaar De Randfontein 3" als ik het goed heb. Ieder geval het boek van het schip waar opa op voer toen hij leerling was. Op de Nederland - Afrika dienst. Leuk om te lezen. Opa's naam staat er ook in op blz. 105.

We zijn nu net aan gekomen in Duitsland (16-02-2008) om 0500 (Nederlandse tijd). Tijdens het aanmeren raakte we op 40 meter na, bijna een schip. Ik kneep wel even mijn billen samen.

De MO-1 kwam naar mij toe van de week dat het in Rotterdam erg druk wordt en er veel familie aan boord komt. De MO-1 vertelde mij dat het eigenlijk op de HTWK, mij en hem neer komt in Rotterdam. Er moet daar veel gebeuren bunkeren van brandstof, water voor Diergaarde Blijdorp af geven en er komen reserve onderdelen binnen. Weer genoeg leer voer!

Ik heb zo veel te vertellen dat ik eigenlijk niet weet wat ik moet vertellen. Als me weer wat te binnen schiet of mee maak zal ik dat jullie mailen.

Maar ik ga nu slapen, heb van 1000 tot 0200 toen de loods aan boord kwam geslapen en van 0200 tot 0600 op de brug gestaan. Mag me morgen weer om 1000 melden en het vertrek staat gepland om 0000 middernacht.

Groetjes en tot horens,

Wilson

1 opmerking:

Wilson zei

Opa belde mij dat hij boek in huis heeft.
Vanaf donderdag as gaan opa en oma de digtale oceaan zelfstandig bevaren en zullen dan zelf nog een berichtje plaatsen