Vancouver

Vancouver
Op verzoek van vele vrouwelijke reacties.

zaterdag 9 februari 2008

Van alles wat

Beste allemaal,

We zijn woensdag om 0900 aan gekomen in Montreal en we zijn vrijdag om 0200 vertrokken. Ik ben die avond met de MO-3, de MO-4 en de mechanic naar het zeemanshuis geweest. En daarna met de MO-4 naar een Irish Pub. Was erg gezellig en Montreal is een hele mooie stad.


We hebben in Montreal een aflossing gehad, een MO-4 en een MO-1 zijn weg. En hebben een HWTK en een MO-1 terug gehad. Van de HWTK leer ik er veel en heb gisteren heel de ochtend mee gelopen.Daarna ben ik met de MO-4 verder gegaan met het smeeroliefilter die is nog steeds niet af.
Vandaag heeft de MO-1 me het e.e.a. laten zien over het beladen e.d.

Gegevens van de Penang:
De snelheid op de oceaan hangt af van het weer en de stroming. De motor heeft een toerental van 95 rotaties per minuut, daar kunnen we 21 knopen mee varen.
Maar door de stroming remt het schip soms ook wat af en soms als het slecht weer is zijn er te hoge golven en nemen we wat snelheid terug.
We hebben nu een kapitein, een HWTK, 2 x een MO-1, 2 x een MO-2, 1 x een MO-3, 1 x een M0-4 en daarnaast nog een mechanic en een elec.,wat matrozen en een kok natuurlijk:) morgen gaan wij kreeft eten?!?

We hebben alleen afscheid moeten nemen van de wasbaas in Montreal, want die had een abses op zijn knie! Dus ik moet van de week zelf gaan wassen, Mam!
Onderbroeken/Sokken 40 graden
Spijkerbroek op 30 graden
En shirts ook? Geven mijn nieuwe onderbroeken nog af in de was?

Maar ik ga zo naar bed, want de dagen op de terugreis duren 23 uur i.p.v. 25 uur op de heen weg.

Mijn Plan van Aanpak heb ik geschreven aan de hand van me takenboek, alleen met een tijdsindeling erbij.

Gegroet,

Wilson.

PS. We zijn door ijs heen gevaren! Ik heb er foto's van. Er ligt echt een dik pak sneeuw op het schip!

3 opmerkingen:

rob63 zei

Hoi Wilson,
Klinkt goed jongen ! Ben benieuwd naar de foto's. Wat de was betreft bij twijfel over afgegeven altijd apart wassen. Als je verder alles op 40 graden wast, m.u.v. zuiver wol, dan kan er niet veel mis gaan. Wel de bonte was en witte was uit elkaar halen.
Wat betekenen al die afkortingen?
Een groet uit Zeist van Carla, Rob en Thomas, Rutger en Felix

Wilson zei

De afkortingen zijn:

MO is martiem officier,4 is de laagste in rang en de 1e dus de hoogste daarna volgt de kapitein.
HWTK is de HoofdWerkTuigKundige ( machinist)deze kom je bij deze rederij niet veel tegen daar een MO een functie is die zowel op de brug als in de machinekamer werkzaam(en verantwoordelijk) is.

Dit bericht namens Wilson geschreven hij kan niet op internet maar slechts beperkt e-mailen.

Lisan zei

Schatjeee!!
Weetje dat niet van de was:P
Sjonge jongen.. Jij zou toch later gaan wassen?;)
Gister 2 jaar(L) Nog gefeliciteerd ehh.. Had je al gemaild maarja.. Ik hoop dat je snel mailt!! Love u(L) xx Jou vriendinnetjee